Hoofdstuk 2 – Week van Vertrek

23 mei 2016 - Echt, Nederland

Inmiddels is de week van vertrek aangebroken. Afgelopen vrijdag stond ik nog op de OK bij de orthopeden te helpen bij totale knieprotheses. Hierop volgde direct het familieweekend in Oosterhout bij de Katjeskelder. Er resteerde hierna nog twee hectische dagen om alles voor elkaar te krijgen, te regelen en spullen te pakken.

Op maandag (23/5) zou Dominique in de avond nog langskomen, maar er was niet echt op een duidelijk tijdstip afgesproken.  Om half 8 stond ze voor de deur. Momenten later stonden opeens Judith, Lisa, Kyra en Loes in de keuken (en Daphne via Skype) te gillen; een kleine verrassing! Ze hadden een hele leuke Uitzwaaibox besteld maar allerlei handige en leuke ‘souvenirs’. And ladies, they all came along to India!Uitzwaaibox

Op dinsdag (24/5) werd de laatste selectie voor de koffer gemaakt, aangezien ik 30 kg mag meenemen, en voor degene die mij een beetje kennen dit erg lastig wordt, waar er nog enkele kledingstukken (wie neemt er ook drie truien mee naar India?) retour kast gingen.

Aan het einde van de middag snel naar Maastricht vertrokken voor het afscheidsdinertje met de vriendinnetjes van Geneeskunde.

Woensdag 25/5, Departure-day. Op woensdagochtend werd ik wakker in Maastricht, aangezien ik diezelfde ochtend nog een Voortgangstoets moest maken. Natuurlijk, geen concentratie mogelijk. Na de toets doorgesjeesd naar het mooie Echt, waarna ik samen met moedertje lief en mijn 29kg aan ruimbagage richting Schiphol vertrok. Het was nu echt begonnen…