Hoofdstuk 5 – Abu Dhabi Day 2 (27/5)

27 mei 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Na rustig opstaan, en wederom te laat komen van de dames op de afgesproken tijd (Sorry Bas!) bij de coffeelounge, werd er een simpel ontbijtje, bestaande uit een croissantje en banaantje genuttigd. De tickets van de tour waren nog geldig. Inclusief bij de tickets zat een Dhow Cruise, op een traditioneel Arabisch schip, een 'Dhow'. Dit slome tochtje duurde ongeveer een uur, waar we door de baai van Abu Dhabi vaarden en een mooi uitzicht op de skyline kregen.

IMG_6279IMG_6307IMG_6308

Na de cruise zijn we voor de laatste keer ingestapt in de Big Red Bus om naar de Etihad Towers te gaan. Met ons ticket zouden we 50% korting hebben om naar 300 meter hoogte naar het Observation Deck te gaan. Echter bij intrede werd ons een andere deal aangeboden, waarbij zowel entree als lunch op 300 meter (!) inbegrepen zouden zijn. Een kort liftritje verder zaten we op 300 meter hoogte, in het Jumeirah van de Etihad Towers (Detail: gemiddelde kamer kost hier 600 dirham per nacht, teruggerekend is dat 150 euro), rustig een salade te eten. Op dezelfde dag was mijn oma Betsy jarig, na een aantal pogingen is het toch gelukt om even te Facetimen met mam, oma, tante Fien en opa!

IMG_6328IMG_6335IMG_6330

Na het gehop met de bus, gevaar met de boot en stijgen met de lift werd het tijd om het ROOFTOP ZWEMBAD eens uit te proberen. Klaar in bikini, badpak en zwembroek gaven we ons over aan de zon en het chloorwater. Heerlijk! Al snel diende we het zwembad te verlaten om ons klaar te maken voor een volgende tripje; de woestijnsafari. We werden opgepikt in een 4X4 drive met veiligheidskooi en V6 cilinders (heb ik mij laten vertellen..), waar we, wederom gewapend met iPhone’s, GoPro en Canon’s, richting woestijn reden. Vlak voor de woestijn werden de banden nog wat leeggelaten, om zo meer grip te hebben in de duinen. Onze chauffeur wist zijn weg wel te vinden in de duinen, waar we een dik uur door heen scheurden en de meest onmogelijke bochten maakten, het zand spatte overal en soms leek het wel alsof we over het zand naar de afgrond van de duin gleden. Filmpjes welke gemaakt werden in de 4X4 laten helder en duidelijk zien wat onze reactie hierop waren. Zie deze link: https://www.youtube.com/watch?v=tWP7c-Zw5D4

IMG_6367IMG_6384IMG_6407IMG_6408IMG_6415

Gedurende de safari met de 4X4 werd er twee keer gestopt: eenmaal om foto’s te maken in de woestijn, en eenmaal bij een kamelenboerderij, not really my cup of tea. Op deze plek is Lobke haar net gekochte mooie bruin, oranje zijden sjaaltje met Arabisch alfabet verloren, wellicht gevallen, dan wel weggesnaaid door een van de hongerige kamelen.

Na een heftig ritje bereikte we het safarikamp, waar we de mogelijkheid hadden om shisha te roken, een henna te laten zetten, om te kleden in traditionele kledij en konden genieten van een typische Arabische BBQ, met af en toe een apart gerechtje (Warme rijstepap met oranjebloesem en rozenwater, of een koriandersalade met alleen koriander). Uiteindelijk was er nog een buikdans show, waarna onze chauffeur ons, met volledig opgepompte banden, naar het hotel terug bracht. De chauffeur, Shihab, bleek oorspronkelijk uit Kerala (relatief dichtbij Manipal) te komen, waar wij graag een bezoekje aan zouden willen brengen. Bas was inmiddels dikke vrienden geworden met Shihab, en de Maleisische man naast de chauffeur (een toerist welke een kleine wereldreis maakte, hij had o.a. Scandinavië, Spanje, Turkije en nu UAE al gezien) en had van beide nummers gefixt. Shihab keert over een week terug naar Kerala en wilde ons wel enkele tips geven voor als wij er ook waren, erg handig!

IMG_6438IMG_6447IMG_6465IMG_6489IMG_6502IMG_6490

1. Anja:
    3 juni 2016
    Vianne!!!! Zo leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien!!! Geniet van alles! Geweldig! Xxx Anja