Hoofstuk 6 – Abu Dhabi Day 3 (29/5)

29 mei 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Onze laatste dag Abu Dhabi, en vertrekdag naar Manipal, was aangebroken. Na wat geklooi met internet de avond ervoor, waar een filmpje niet lekker wilde uploaden waardoor we pas rond 01:30 in bed kwamen, hebben we een beetje uitgeslapen. Wederom werd hetzelfde ontbijtje als de dag voorheen geregeld. Op onze laatste dag wilden we graag het strand van Abu Dhabi nog zien. Corniche Beach bleek een open en toegankelijk strand te zijn, met een prachtig uitzicht op de skyline van Abu Dhabi en turquoiseblauw water. Het strand had daarnaast een mooie verscheidenheid aan kleine schelpjes, waar ik natuurlijk erg gek op ben.

IMG_7198IMG_7209

Nadat we genoeg gebakt en gebraden hadden, wilden we niets liever dan terug naar het hotel om te douchen. De temperatuur was opgelopen naar 40 graden! In het hotel snel de koffers weer gepakt, uitgecheckt, de koffers ergens opgeborgen en weer op pad naar de Souk te gaan om hopelijk nog een soortgelijkend zijden sjaaltje te vinden. Helaas was deze niet meer te vinden L. Nog wat rondgesjokt in het WTC Mall, een Abu Dhabi kaart voor Bas, en nog meer rondgesjok, besloten we ons geluk in een ander mall te zoeken: Al Wahda Mall, vlak om de hoek bij ons hotel. Dit shoppingscentrum is niet zo in trek bij toeristen, welke liever naar de Marina Mall of Yas Mall gaan. Echter bleek dit shoppingscentrum meer Europees dan welke we tot dusver gezien hadden. Er bleek hier ook een Pinkberry (!) te zitten (Frozen Yoghurt, jummy for my tummy).

IMG_7215

Inmiddels was het al 18:00 en moesten we langzaamaan richting vliegveld vertrekken. Een taxichauffer van die dag, waar Bas ook vrienden mee is geworden (Letterlijk, hij gaat Bas opzoeken op Facebook), had eerder aangeboden ons naar het vliegveld te brengen, aangezien hij een stuk goedkoper dan een Airport Taxi zou zijn. Dat bleek ook zo te zijn; 55 dirham, waar het op de heenweg, aandachtige lezer, 80 dirham was.

Bij het inchecken stond er iets vreemds op onze boardingpass. Het vliegtuig zou eigenlijk om 23:15 vertrekken, maar op de pas stond dat we om 00:55 zouden vertrekken. Onze vliegtijd was veranderd.. Dit betekende een dikke vier uur wachten op het vliegveld.

En nu zit ik hier, typend aan dit reisverslag, in een grote Flight Transfer hal, omringd door allerlei nationaliteiten. Onze vlucht gaat nog steeds om 00:55, wat inhoudt dat we om 06:00 lokale tijd in Mangalore zijn, waar we hopelijk opgewacht worden door de Manipal University.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl